Projekt "Szkoły skrojone na miarę"
Gmina Mełgiew realizuje projekt „Szkoły skrojone na miarę” – projekt nr FELU.10.03-IZ.00-0112/23, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.
Głównym celem realizowanego projektu jest wzrost jakości kształcenia realizowanego przez 5 szkół podstawowych Gminy Mełgiew oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u co najmniej 95% z grupy 555 uczniów i 134 nauczycieli poprzez wdrożenie programów rozwojowych przyczyniających się do zwiększenia dostępu do edukacji dobrej jakości, włączającego kształcenia, ułatwienia mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W projekcie zaplanowano następujące działania:
I. Upowszechnienie modelu dostępnej szkoły poprzez dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami.
II. Realizację dodatkowej oferty zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, umiejętności podstawowe, przekrojowe i zawodowe niezbędne na rynku pracy, w tym kompetencje cyfrowe, zielone i rozwijające talenty i zainteresowania uczniów.
III. Podniesienie jakości kształcenia i rozwój umiejętności uczniów poprzez zakup dodatkowego wyposażenia do 5 szkół objętych projektem, niezbędne do prowadzenia zaplanowanych zajęć dodatkowych. Pomoce będą wykorzystywane zarówno w trakcie realizacji projektu jak też po zakończeniu jego realizacji w okresie trwałości. Zakupione wyposażenie pozwoli na udział w zajęciach uczniom z niepełnosprawnością na równi z pozostałymi osobami.
IV. Organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów oraz wsparcia rodziców/opiekunów prawnych dzieci w zakresie stymulowania rozwoju ucznia.
V. Utworzenie 5 Szkolnych Ośrodków Kariery i realizacja działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego.
VI. Doskonalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, w tym pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
Udział w projekcie wyrówna dostęp dzieci i młodzieży z terenów wiejskich do usług edukacyjnych o wysokiej jakości oraz pozwoli na przełamanie barier w zakresie mobilności edukacyjnej (zajęcia realizowane w miejscu ich zamieszkania, bez konieczności dojazdu do większych ośrodków) oraz zwiększy dostępność dla osób niepełnosprawnych – w ramach wdrażanych działań przewidziano możliwość skorzystania z szeregu usług dostępowych, jak tłumacz języka migowego, skorzystanie z pętli indukcyjnej, pomoc asystenta osoby niepełnosprawnej, zapewnienie dowozu dla osób niepełnosprawnych, biuro projektu pozbawione barier architektonicznych.
Rezultaty projektu:
- 5 szkół objętych wsparciem
- 555 uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem
- 134 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
- 177 uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym
- 528 uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu
- 128 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu
Okres realizacji projektu: od 1.01.2024 r. do 28.02.2026 r.
Wartość całkowita projektu: 2 135 383,79 zł
Dofinansowanie ze środków UE: 1 909 783,79 zł
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Harmonogram zajęć prowadzonych w ramach projektu "Szkoły skrojone na miarę" w roku szkolnym 2024/25 | ||||
Lp | Imię i nazwisko n-la | Rodzaj zajęć | Dzień tygodnia | Godzina |
1 | Mariola Gumieniuk | wyrówn. mat-przyr gr. 1 | piątek | 11:25-12:10 |
2 | Mariola Gumieniuk | wyrówn. mat-przyr gr. 5 | czwartek | 13:10-13:55 |
3 | Mariola Gumieniuk | rozw. mat-przyr gr. 1 | czwartek | 12:15-13:00 |
4 | Mariola Gumieniuk | rozw. mat-przyr gr. 2 | piątek | 07:00-07:45 |
5 | Anna Wesołowska | wyrówn. mat-przyr gr. 2 | piątek | 07:00-07:45 |
6 | Anna Wesołowska | rozw. mat-przyr gr. 3 | czwartek | 07:00-07:45 |
7 | Renata Korab-Smyk | wyrówn. mat-przyr gr. 3 | wtorek | 06:45-07:30 |
8 | Renata Korab-Smyk | wyrówn. mat-przyr gr. 4 | czwartek | 13:10-13:55 |
9 | Renata Korab-Smyk | rozw. mat-przyr gr. 4 | środa | 12:15-13:00 |
10 | Anna Załoga | rozw. mat-przyr gr. 4 | czwartek | 11:25-12:10 |
11 | Magdalena Żyszkowska | rozw.j. ang gr. 1 | poniedziałek | 13:10-13:55 |
12 | Magdalena Żyszkowska | rozw.j. ang gr. 2 | piątek | 11:25-12:10 |
13 | Radosław Grygiel | rozw.j. ang gr. 3 | czwartek | 07:00-07:45 |
14 | Radosław Grygiel | rozw.j. ang gr. 4 | wtorek | 07:00-07:45 |
15 | Katarzyna Marciniak-Dzieciuch | rozw.j. niem gr. 5 | środa | 07:00-07:45 |
16 | Katarzyna Marciniak-Dzieciuch | doradztwo zawodowe | środa | 07:45-10:45 |
piątek | 09:30-10:15 | |||
17 | Magdalena Niedźwiedź | taneczne gr. 1 | środa | 12:15-13:00 |
18 | Magdalena Niedźwiedź | teatralane gr. 2 | środa | 13:10-13:55 |
19 | Elwira Iwaniuk | teatralne gr. 3 | środa | 13:10-13:55 |
20 | Monika Woźniak-Gołąb | fotograficzne gr. 4 | poniedziałek | 13:10-13:55 |
21 | Andrzej Mędzelewski | instrumentalne gr. 5 | czwartek | 07:00-07:45 |
22 | Mateusz Kawalec | rozwojowo-sportowe gr. 1 | piątek | 06:45-07:30 |
środa | 13:30-14:15 | |||
23 | Mateusz Kawalec | rozwojowo-sportowe gr. 4 | czwartek | 13:30-15:00 |
24 | Wojciech Iwaniuk | rozwojowo-sportowe gr. 2 | piątek | 06:45-07:30 |
środa | 13:30-14:15 | |||
25 | Wojciech Iwaniuk | rozwojowo-sportowe gr. 3 | czwartek | 13:30-15:00 |
26 | Ewa Stefaniak | integracja sensoryczna gr. 2 | czwartek | 12:15-13:00 |
27 | Joanna Świąder | logopedyczne (dla rodziców) | poniedziałek | 09:00-09:45 |
28 | Joanna Świąder | logopedyczne gr. 1 | czwartek | 06:45-07:30 |
29 | Joanna Świąder | terapia ręki gr. 3 | piątek | 06:45-07:30 |
30 | Joanna Janik | psychologiczne gr. 4 | wtorek | 12:00-12:45 |
31 | Joanna Janik | psychologiczne (dla rodziców) | środa | 12:00-15:00 |